Sunday, September 20, 2015

TEACH WITHIN THE STUDENT'S CONTEXT



                           CONTEXT
  
There”s  a  reason  why  we  don”t  teach  algebra  to  first-graders. They  have  to   learn   arithmetic  first. Advanced  SKILLS   can  acquiered  only  after  a  foundation  is  laid. Similarly ,  visual  aids  are  of  no   value  to  a  sight – impaired  student. What  good  is  a  video  if  you  can”t  see  it ? Every  student  lives  in  a   unique  world. The  way  in  which   he  or  she   approaches  a  subject   will  be   coloured  by   prior  learning ,  economics , physical   and   mental  aptitude , geography , nationality , family  of  origin , and  many  more  influences.
    This  principle  may  seem   simple   in  THEORY,  but  how  about   the   PRACTICE ? Learning  how   to   present  “ user—friendly “  truths   takes   discipline. Find  out   where   your   students  are. How  will  you  link  what  they  “need   to  understand “ with   what  they   already   understand ? It”s  entirely  possible   to  make   our  school  buildings   accessible  to  make  our  teachings  inaccessible. Barriers  to   real   learning   must be  removed. Creative  methods  must  be  employed. When  you   build  the  learning   house  in  familiar    surroundings ,the  student  will  be   less   likely  to  get  lost  on  the   journey.
    Remember   that  a  text   without  context   is  merely  a    pretext.
“ EDUCATION  IS   HOW   KIDS    LEARN  STUFF ! ---Dennis   the   Menace

No comments:

Post a Comment