Sunday, September 20, 2015

EMPHASIZE UNDERSTANDING OVER MEMORIZATION



                                COMPREHENSION
 
Teaching  facts  is  easy.You  can  train  a  PARROT  to  repeat  information , but  it”s  more  difficult  to  get  it  to   apply   that   information  to  its  BIRDCAGE  LIFE. Teaching  is   more   than  TOSSING   FACTS   into  the   classroom   atmosphere  like  cut   flowers. It  is  more  like   planting  a  garden. It  involves   careful   preparation ,  faithful  sowing , tender   watering , and  a   determination  to  keep  the   weeds  of  error  from   interfering   with   growth.
     The   goal   of  teaching  is  understanding  , not  mere  knowledge. Students  haven”t  really  learned  until  they  are  able   to   translate  your   truths   into  daily   living.MATH  is  more   than   NUMBERS; it  is  a   problem—solving  tool  that  your  students   may   use  to  build  a   CAREER. COMPUTER   SKILLS  go  beyond  terms  and  technologies.REAL  SKILL  is   LEARNING  HOW  TO  USE   THAT   INSTRUMENT   FOR  INDIVIDUAL  OR   CORPORATE  BLESSING.
      Teach   until  the  lights   go   on ----until  vague   principles  become  vital  paths   where    wondering  minds   will  begin  a   GLORIOUS  JOURNEY. COMPREHENSION  is   more   important   than  MEMORIZATION. Until  a   student  learns   to  apply   FACTS   to    FAITH , the   learning  cycle   is  not   complete.
    Always  show  students  what   to   do  with  what  they  know.

“ A  WELL—TRAINED  MEMORY  IS  ONE   THAT  PERMITS  YOU    TO   FORGET   EVERYTHING   THAT    ISN”T   WORTH   REMEMBERING.”---Battista