Saturday, September 26, 2015

REWARD CREATIVITY



                              CREATIVITY
                             
Some  of  the  most  creative  students  in  your  classroom  are   often   some   of   the   most   silent. Creativity  is   like   an   underground   stream.It   must   be   tapped.But   once   it  is  discovered , it is  a  constant  source  of  refreshment. Your  job  is  to   make  the   discovery---to  tap  the  stream   of  creative  talent  and  bring  it  to  the  surface.
   First, you   must   find  it. Giving   opportunity   for   creative  efforts   is  a  place   to    start. CLASS  PROJECTS , PERSONAL   ASSIGNMENTS ,  GROUP  ACTIVITY----these    are   the   tools   of   investigation   that  could     reveal   the  hidden   talents  in  your   classroom.
         Then  you must   reward   it.CREATIVE  PEOPLE  ARE  USUALLY    INSECURE  ABOUT   THEIR   ABILITY  ABOUT   THEIR  ABILITIES.They   need  constant  affirmation. A      word ,  a  note ,  or    public   recognition  can   be    the   spark   that  ignites  the   fire   of   creativity   in  that   silent  student.
      Like  a   COACH   watching  players   on  the   field ,  you  look  for   the  standout. And  then  you   make   a    PERSONAL   EFFORT  to   work   with   his   or   her  natural   talent  until  it  graduates  into   EXCELLENCE. With  a   little  bit  of  ATTENTION , THAT   SILENT  STUDENT   may   make  the   loudest  impression.


“ THE   GREATEST  USE  OF  A LIFE   IS   TO    SPEND   IT  FOR   SOMETHING  THAT   OUTLASTS   IT. “ -----William   James.

No comments:

Post a Comment